Met jezelf - Reisverslag uit Uruca, Costa Rica van JelkeMonseurs - WaarBenJij.nu Met jezelf - Reisverslag uit Uruca, Costa Rica van JelkeMonseurs - WaarBenJij.nu

Met jezelf

Blijf op de hoogte en volg

03 Januari 2014 | Costa Rica, Uruca

Oké en daar ga je dan... Alleen op reis naar Midden Amerika.

De vlucht vloog letterlijk voorbij mede dankzij een paar leuke medepassagiers. Een man die meedoet aan het WK paragliden in Colombia. Een meisje die drie maanden in Panama en Colombia gaat rondtrekken en m'n buurman Claudio. Een Portugese engineer die bij het Panama kanaal werkt en erg van Heineken houdt. Een paar biertjes verder begon hij (lichtelijk geëmotioneerd) over zijn ervaringen als ex-militair uitgezonden naar Kosovo te vertellen. Heftig!

Na een tussenstop in Panama ben ik er dan eindelijk! San Jose, Costa Rica. Bedolven onder mijn backpack en dagrugzak loop ik het vliegveld uit, waar ik wordt opgewacht door een horde enthousiaste taxichauffeurs. Uhh nu nog de mijne zoeken. Op een gegeven moment hoor ik: "are you Jelke?" "Si", roep ik heel blij uit!

Taxichauffeur Jose brengt mij al smsend en slingerend (rijden ze hier allemaal zo?) naar het hostel, wat er van de buitenkant meer als een gevangenis uitziet. Binnen ziet het er gelukkig heel gezellig uit en wordt ik ontvangen door Johnny die me naar de slaapzaal brengt.

De deur gaat open en ik zie een klein hokje met twee stapelbedden. Waarom wilde ik ook alweer zo nodig backpacken? Ik plant m'n spullen in de hoek en wil doodop gelijk in bed duiken. Oja niet aan gedacht. Moet m'n bed nog opmaken. Eenmaal klaar voor de nacht komen ook mijn roomies binnen. Julian, een Franse jongen die werkt in Rotterdam en Claire, een Australische reisleidster. Zij gaan de volgende ochtend weer vroeg weg, dus om 22.00 uur gaat het licht uit en val ik als een blok in slaap met als voornemen om eens lekker uit te slapen.

Om 5.00 uur wordt ik wakker. En ik ben ook gelijk klaar wakker. Ik pobeer nog een poging te wagen, maar heb blijkbaar toch last van een jetlag. Ik vermaak mezelf in bed met de Lonely Planet, maar om 6.30 uur houdt ik het niet meer en spring ik onder de douche. Ik ben in tijden nog niet zo vroeg wakker geweest!

Ontbijt. Pancakes met fruit! Gemaakt door Johnny. Niet verkeerd :)

Om 9.00 uur loop ik richting centrum om de tourist te gaan uithangen. Wie denkt om als Nederlandse vrouw rustig door het centrum van San Jose te gaan lopen, komt bedrogen uit. Ik steek boven de gemiddelde Costaricaan uit en dat valt op. Na een paar uurtjes door het drukke centrum te hebben gewandeld, besluit ik het park in te gaan om een beetje te relaxen. Een vijver, wat paarden. Leuke hang-out in San Jose!

Na een dagje rondgewandeld te hebben voel ik me wel in een keer een beetje alleen. Maar doordat ik de spiegelreflexcamera van Yvonne en Joost heb mogen lenen, heb ik wel in een keer een nieuwe hobby erbij. Ik heb nu wel tijd om uit te pluizen hoe de camera werkt en na een paar mooie foto's gemaakt te hebben voel ik me weer blij!

Nu even relaxen in m'n stapelbedje en zometeen uit eten. Ja ja, alleen! Ook de eerste keer in mijn leven.

Morgen met een groep op pad. De natuur in.

Het avontuur is begonnen en ik heb er zin in!

PS. Het is hier 25 graden en ik ben al een beetje verkleurd! :P

  • 04 Januari 2014 - 17:22

    Yv'je:

    Eeej mop.. Leuk zo'n reisverslag!!!! Super dapper dat je daar alleen heen bent. En een slaapzaal met z'n drieën delen, WAT EEN LUXE :-) Haha ik ben benieuwd naar de andere hostels... En ik ben natuurlijk ook benieuwd naar die mooie pics! Ik hoop snel een nieuw verslag te lezen, LIEFS!

  • 04 Januari 2014 - 17:22

    Yv'je:

    Eeej mop.. Leuk zo'n reisverslag!!!! Super dapper dat je daar alleen heen bent. En een slaapzaal met z'n drieën delen, WAT EEN LUXE :-) Haha ik ben benieuwd naar de andere hostels... En ik ben natuurlijk ook benieuwd naar die mooie pics! Ik hoop snel een nieuw verslag te lezen, LIEFS!

  • 04 Januari 2014 - 17:25

    Ilonka Gram Hoencamp:

    Hoi Jelke,
    Ik ga je volgen!
    Het is leuk om je verhalen te lezen. Lekker dat warme weer. Al is het nu in Oostenrijk niet koud en weinig sneeuw. Ik vind 25 graden net iets lekkerder.
    Veel plezier en oppassen! Groetjes Ilonka

  • 05 Januari 2014 - 10:53

    Angela:

    Jel, wat kan jij goed verhalend schrijven. Fijn dat het tot nu toe goed verloopt en de foto's die je mij stuurde zijn prachtig, mooie natuur! Geniet!!

  • 09 Januari 2014 - 20:36

    Ikke:

    Kom maar op met je nieuwe avonturen :-) Ik zit op het puntje van mijn stoel... Hebben de andere meiden ook jouw site doorgekregen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 2748

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

02 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Centraal-Amerika

Landen bezocht: